Odborná skupina pro práci s veřejností
ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
Odborná skupina pro práci s veřejností
Odborná skupina pro práci s veřejností je poradním orgánem ředitele AOPK ČR. Její činnost byla po změně organizační struktury AOPK ČR obnovena v únoru roku 2016.
Cíle odborné skupiny:
- iniciovat vytváření metodických materiálů a postupů pro jednotné použití při práci s cílovými skupinami veřejnosti,
- podporovat a udržovat konstruktivní vztahy s partnery pro jednotlivé aktivity práce s veřejností,
- vyhodnocovat a připravovat strategii práce s veřejností AOPK ČR.
Hlavní úkoly odborné skupiny:
- posuzování akčních plánů práce s veřejností a iniciativní připomínkování dalších návrhů, zejména při stanovování prioritních opatření na jednotlivé roky,
- posuzování přístupu k problematice práce s veřejností uvnitř organizace a s dalšími partnery a spolupracujícími subjekty z pohledu koncepčních a sjednocujících postupů,
- analýza zkušeností a dobré praxe v rámci jednotlivých pracovišť AOPK ČR i v rámci spolupráce s partnery a subjekty,
- předkládání návrhů na metodickou podporu práce s veřejností v AOPK ČR,
- posuzování soudobých trendů na sociálních sítích a navrhovat jejich vhodné využívání v rámci AOPK ČR,
- analyzování programu Dům přírody jako nástroje AOPK ČR pro EVVO, spolupráce s RP, proces certifikace,
- hledání vhodné komunikace vnitřní i vnější, nastavování hlavních interních pravidel komunikace s médii, koordinace komunikace v projektech ve vztahu k hlavní činnosti, navrhování úprav grafického manuálu,
- posuzování návštěvnické infrastruktury (především informačních cedulí) a stanovování vhodného typu propagace v terénu,
- hledání vhodného pojetí EVVO pro využití na regionech, včetně 6 zásad chování,
- směřování práce stráže přírody a regionálních garantů práce s veřejností směrem k jednotné propagaci AOPK ČR,
- navrhování možností zefektivnění práce na RP, zlepšení interpretace, využívání Domů přírody a mediální práce za stávajících možností (personálních i finančních),
- hledaní možností pro systém vzdělávání průvodců v CHKO,
- posuzování potřeb průzkumu veřejného mínění na různé problémy a sestavování vhodných dotazů (včetně dotazníků interních ke komunikaci),
- hodnocení snímků fotosoutěže zaměstnanců